مزایا و فواید هوشمند سازی ساختمان BMS چیست؟

همانطور که در کلاس آموزش هوشمند سازی ساختمان  نیز بیان میگردد هوشمند سازی دارای مزایا و فواید بسیاری است و این امر باعث می شود که هوشمند سازی یکی از نیازهای اساسی بسیاری از ساختمان های مسکونی یا اداری و تجاری باشد. در حالت کلی می توان مزایای یک هوشمند سازی ساختمان BMS را بدین صورت بیان کرد:

 

1_بالا رفتن كیفیت سرویس دهی ساختمان و همچنین بالاتر رفتن قیمت ساختمان : زیرا طبعا هوشمند شدن ساختمان باعث لوکس تر شدن ساختمان و افزایش قیمت آن خواهد شد که طبیعتا یکی از عوامل مهم برای سازندگان می باشد.

 

2_ صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان : در واقع هوشمند سازی ساختمان باعث کمتر شدن چشمگیر مصرف تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و موتورخانه ساختمان خواهد شد و این یکی از عوامل موثر در کاهش هزینه های نگهداری ساختمان می باشد. همچنین باعث کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیرات ساختمان می شود.

 

3_افزایش طول عمر مفید تجهیزات ساختمان : هوشمند سازی BMS ساختمان باعث استفاده بهینه از تجهیزات ساختمان شده و باعث افزایش طول عمر آنها خواهد شد. همچنین با جایگزینی کلید های چند کاره DLP و GANG می توان در قیمت خرید تجهیزات ساختمان نیز صرفه جویی نمود.

 

4_ کابل کشی کمتر و منظم تر در ساختمان : یکی دیگر از مزایای خانه هوشمند ( هوشمند سازی ساختمان BMS ) کمتر کردن چشمگیر سیم کشی برای افزایش تجهیزات برقی ساختمان است و در واقع باعث می شود در هزینه كابل كشی های آینده در ساختمان صرفه جویی گردد.

 

5_کاهش شارژ خدماتی ساختمان : هوشمند سازی ساختمان بطور چشمگیری باعث کاهش هزینه های خدماتی ساختمان شده و همین امر باعث کاهش شارژ خدماتی ساختمان میگردد.


6_دسترسی و کنترل راحت تجهیزات ساختمان با قابلیت گزارشگیری : سیستم هوشمند سازی BMS امکان گزارشگیری و کنترل تمامی تجهیزات ساختمان را توسط کامپیوتر ، موبایل ، اینترنت و ... فراهم می کند و در واقع می توان از هر جای دنیا وسایل را کنترل نمود.

 

7_افزایش امنیت ساختمان و ضریب ایمنی ساختمان : سیستم هوشمند سازی BMS به دلیل برنامه پذیری دقیق سیستم باعث افزایش بسیار زیاد امنیت ساختمان میگردد. همچنین حذف برق 220 ولت از كلیدهای برق ساختمان یکی دیگر از فواید BMS در افزایش امنیت ساختمان است.

 

8_قابلیت برنامه ریزی زمانی دقیق برای عملکردهای خاص در ساختمان : در یک خانه هوشمند شما می توانید عملکر بخشهای مختلف را برنامه ریزی و زمانبندی کنید مثلا می توانید برنامه ریزی کنید که در هنگام اول صبح در ساعت خاصی پرده پنجره بالا برود و یا تلویزیون روشن شود و یا علکردهای دیگر را با توجه به نیاز خود در ساعات مختلف روز برنامه ریزی اتوماتیک کنید.

جهت بررسی مزایای سیستم هوشمند باید امکانات این سیستم را برای شما شرح دهیم ، این سیستم دارای مزایای زیر می باشد :

 

– لوکس بودن وظاهر جذاب تجهیزات
– سیستم روشنایی هوشمند
– سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند
– سیستم پرده های برقی هوشمند
– سیستم احضار آسانسور
– سیستم امنیتی هوشمند
– سیستم نظارتی هوشمند
– سیستم آیفون هوشمند
– کنترل سیستم ها توسط تلفن همراه و تاچ پنل
– کنترل تجهیزات خارج از منزل

نظرات کاربران


کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید ورود / ثبت نام

نظرات

0 نظر